Vstup pre odbornú verejnosť

Testy
Zoznam lekárov
Zoznam videí

Poradňa

Na vaše otázky odpovedajú:

MUDr. Eva Bojdová, angiologička

MUDr. František Žernovický, cievny chirurg

MUDr. Katarína Kmeťková, angiologička

MUDr. Katarína Vavrovičová, angiologička


 

UPOZORNENIE
Možnosť priameho zadávania otázky odborníkom je prístupná iba pre zaregistrovaných a prihlásených použivateľov. Ak už máte na portáli vytvorený svoj účet, prihláste sa prosím cez prihlasovací formulár v pravej hornej časti stránky.

V prípade, že vlastný účet nemáte, môžete si ho pohodlne vytvoriť na stránke Nová registrácia

 


Sameková, 20. 6. 2012
Dobrý deň,poprosila by som Vás o info,či pri krčových žilách/ v tomto horúcom počasí,/a opuchnutých členkoch môže byť sprievodným prejavom aj mierna závrať resp.vysoký tlak .Ďakujem za Vašu odpoveď.

Vysoký tlak , najmä neliečený, môže spôsobovať závraty a nakoniec i opuchy členkov. V horúčavách sa tieto cirkulačné prejavy zvýrazňujú. Vyhľadajte čo najskôr svojho praktického lekára - krčové žily v teple môžu robiť väčšie bolesti či opuchy nôh, ale v žiadnom prípade nespôsobujú vysoký tlak.

9. 6. 2012
Dobrý deň, pred 4 dňami som začala užívať prvú antikoncepciu a pociťujem na sebe zmeny vo forme tepania v žilách. Čítala som si o tom veľa článkov a aj ked to nieje také bežné a najmä pre mladé dievčatá, našla som pár prípadov kedy to malo zlé vyvrcholenie. Uvažujem nad tým, že ju vysadím, pretože naozaj pocitujem najmä tlak v dolných končatinách a aj pri chôdzi cítim tepanie v žilách na chodidle, čo som predtým nepociťovala. Myslíte si, že je dôvod ju vysadiť, pretože nechcem, aby sa z toho vyvinulo niečo vážnejšie.

Estrogény, ktoré antikoncepcia obsahuje, ovplyvňujú funkčnosť venózneho systému a tak najmä u žien s predispozíciou k chronickému venóznemu ochoreniu často po ich nasadení sa objavia subjektívne ťažkosti - pocit napätia v lýtkach, unavené nohy, nočné krče a podobne. "Tepanie" v žilách, ktoré popisujete, nie je typické , ale nemožno spojitosť vylúčiť, keďže sa to objavilo po nasadení antikoncepcie. Tieto ťažkosti, súvisiace s funkčnou poruchou žíl DK, nie sú samé osebe dôvodom na ukončenie hormonálnej liečby - spravidla pomôže zároveň i liečba žilných prejavov - nosenie preventívnych podporných punčoch, prípadne prechodne i nasadenie venofarmák, napr.detralexu. Niekedy pomôže i zmena antikoncepcie. Súvis ťažkostí s liečbou dokážeme, len ak lieky vynecháte a ťažkosti vymiznú. Obávanými komplikáciami hormonálnej antikoncepcie, našťastie zriedkavými, sú trombotické príhody. Najmä prvý rok užívania antikoncepcie u predisponovaných pacientiek môžu vzniknúť zrazeniny v žilách, najčastejšie na DK, ale niekedy i tepnách, napr.i mozgových. Toto sú naozaj vážne, niekedy i život ohrozujúce komplikácie. Je vhodné preto zistiť v rodine, či niekto neprekonal trombózu alebo pľúcnu embóliu - ak áno, s nasadením antikoncepcie je potrebné byť opatrný a poradiť sa s hematológom, ktorý môže pri podozrení na vrodení predispozíciu k trombotickým komplikáciám urobiť podrobnejšie vyšetrenie hemostázy. Zatiaľ Vami popisované ťažkosti sú netypické, poraďte sa s Vaším gynekológom ohľadne ďalšieho postupu - závisí aj od toho,ako nutne hormonálnu liečbu potrebujete. V prípade pokračovania v liečbe je potrebné pri akýchkoľvek ďalších situáciách, rizikových pre tromboembóliu - napr. operácia, úraz, dlhšia imobilizácia - upozorniť lekárov o užívaní antikoncepcie, vynechať ju a súčasne zaviesť preventívne opatrenia. Pred plánovanou operáciou je potrebné min.2-3 mesiace antikoncepciu vynechať.

Barbora, 31. 5. 2012
Dobrý deň, mám 22 rokov a viac-menej sedavé zamestnanie (asi zo 60%). Dnes som sa objednala k cievnemu lekárovi, ktorý ma však môže vyšetriť v najbližšom možnom termíne až v auguste, a keďže je to ďaleko, píšem vám o radu.
Asi pred pol rokom sa mi prvý krát stalo, že som bola v úplnom kľude a z ničoho nič som pocítila pálenie a štípanie pod kolenom. V sobotu, t.j. pred 5-timi dňami, sa mi to stalo opäť, avšak k páleniu a štípaniu pod kolenom sa pridala navretá žila tiahnuca sa od členka do stredu stehna a tiež pocit horúčavosti v nohe. V oboch prípadoch to bola ľavá noha.
Od soboty ma tá noha veľmi bolí, schody mi robia obrovské problémy. Nočné kŕče mávam od puberty, ale najskôr sa to pripisovalo rastu, potom opätkom a pod. Tieto nočné kŕče v lýtkach som mávala len občas, no od soboty ich mám každú noc a budím sa kvôli tomu zo spánku. Som z toho vyčerpaná, ubolená, potrebujem fungovať a preto sa na Vás obraciam s prosbou o radu, čo užívať, aby som aspoň zmiernila bolesti.
Podotýkam, že nemám na nohách žiadne viditeľné žily, ani nejaké podliatinky, modriny, vystúpené žily a pod.
Za radu (aspoň čo užívať, alebo len čakať) vopred ďakujem

Je možné, že praskla drobná žilka v obl.podkolenia či lýtka - niekedy sa nevytvorí klasická modrina na koži ale krv stešie medzi svaly lýtka a môže spôsobovať ťažkosti - dalo by sa to odlíšiť ultrazvukovým vyšetrením ciev Dk. Mäže ísť i o neurologické ťažkosti - bolesti môžu vyžarovať z chrbtice, Preto bez dôkladnejšieho vyšetrenia ťažko jednoznačne doporučiť postup. Kým sa na vyšetrenia dostanete, aj vzhľadom na sedavú záťaž v práci, bolo by vhodné začať nosiť preventívne podporné punčochy - v lekárni dostanete napr. 70 DEN punčochové nohavice či podkolienky, a obvodný lekár Vám môže predpísať venofarmaká, napr.Detralex. Sú to flavonoidy, t.j.vitamínové látky nezaťažujúce organizmus a pritom spevnia žilnú stenu - ak sú ťažkosti v súvise s preťažením žilného systému či začínajúcim rozvojom varixov, mali by ste zakrátko pozorovať úľavu. Keby sa bolesti zhoršovali alebo by predkolenie zapuchlo, je potrebné vyšetrenia absolvovať súrne - okrem cievneho príp.i neurologické.

29. 5. 2012
Dobrý deň, mám problém s ľavou nohou. mám opuchnutú oblasť chodidla, trbá to už asi 3 roky a lekári mi zatiaľ nezistili z čoho to mám neviete mi poradiť ? k akému špecialistovi by som mala ísť alebo čím to môže byť spôsobené?
vďaka za odpoveď

Ak zapúcha chodidlo až ku prstom, v lete sa Vám zarežú remienky obuvi a pod., a do rána sa čiastočne opuch zlepšuje, môže ísť o manifestáciu tzv.primárneho lymfedému, t.č. vrodenej poruchy lymfatického systému. Okrem vrodenej poruchy ale môže ísť i o poúrazové, pozápalové či iné poškodenie, je potrebné vylúčiť i príp.útlakový proces v dutine brušnej či malej panve. mali by ste začať nosiť kompresívne punčochy - predpísať ich môže angiológ, cievny chirurg ale i internista, a začať užívať venofarmaká, napr.detralex, ktorý účinne pomáha redukovať opuch. Vyhýbajte sa statickej záťaži - dlhému státiu a sedeniu, vhodná je chôdza , plávanie, bicyklovanie. Za účelom doriešenia príčiny opuchu je potrebné absolvovať angiologické vyšetrenie a sonografické vyšetrenie žilného systému DK a gynekologické vyšetrenie so sonografiou malej panvy, s liečbou však môžete začať ihneď .

renata, 29.5.2012, 29. 5. 2012
Dobrý deň, prosím o rýchlu pomoc.
môj priateľ má 43 rokov, je na vozíčku už 20 rokov, pred dvoma rokmi bol hospitalizovaný v nemocnici kvôli chudokrvnosti,mal búšenie srdca , nemali mu kde do žili pichať tak mu zaviedli katéter pri kľúčnej kosti do srdiečka , ale už je v poriadku . Od príchodu z nemocnice ma opuchnuté ľavé koleno a problém ho zohnúť. Po dlhšej dobe bol na vozíčku 4 hodiny , bol normálne oblečený a obutý. Ked sme ho dali na lôžko po 4 hodinách, a povyzliekali sme ho , tak sme zistili, že ma na ľavom kolene dosť veľký vodnatý pluzgier , ako pri popálenine a červené metličky v oblasti stehna , ktoré sa tiahli od pluzgiera. Nikde sa neudrel a ani ho nič netlačilo. Metličky ustúpili ešte v ten deň po Pantenole a repíkového odvaru. Po 3 dňoch ošetrovania repíkom pľuzgier stále pretrváva. Prosím poradne mi z čoho mohol tento problém vzniknúť , čo máme ďalej robiť poprípade či zájsť k leárovi a k akému. Za rýchlu odpoveď Vám srdečne ďakujem

Je potrebné vyhľadať Vášho praktického lekára, ktorý pozná jeho zdravotný stav. Prejavy môžu súvisieť s poruchami žilného i lymfatického odtoku z končatín pri neurogénnej poruche a malej mobilite, lokálne prejavy by však malj lekár posúdiť pri vyšetrení a prípadne doporučiť ďalšie vyšetrenie - kožné a angiologické.

<< Prvé  |  < Predošlé  |  101 - 105   106 - 110   111 - 115   116 - 120   121 - 125   126 - 130   131 - 135   136 - 140   141 - 145   146 - 150   |  Ďalšie >  |  Posledné >>

poradňaNa vaše otázky odpovedajú odborníci
z oblasti angiológie a cievnej chirurgie.

Vstúpte
Prihlásenie

Anketa

Počas ktorého ročného obdobia pociťujete problémy so žilami najintenzívnejšie?

Hlasovalo: 20761 Archív
Odborní Garanti
Spoločnosť cievnej chirurgie Slovenská spoločnosť všeobecného praktického lekárstva Slovenská angiologická spoločnosť Slovenská lekárnická komora
Generálny Partner Projektu